השוואה בין נכסי נדל”ן צריכה להיות מבוססת על נתונים רבים. את המידע ניתן להשיג באתרים מתאימים, שחלקם מופעלים על ידי חברות פרטיות וחלקם על ידי גופים ממשלתיים. על בסיס הנתונים, קל יותר לדעת איך ואיפה בדיוק להשתלב בשוק הזה

לוח נדל”ן

התפקיד של לוח נדל”ן היא לרכז עבורנו את כל הנתונים הרלוונטיים טרם ביצוע העסקה. בגלל שעסקאות נדל”ן הן בדרך כלל היקרות ביותר שאותן נבצע בחיים שלנו, מאוד כדאי להכין את שיעורי הבית. כדי להשלים את ההכנה המוקדמת ולהיערך היטב להוצאות העקיפות והישירות, אנחנו צריכים להסתכל על הנתונים שמופיעים בלוח ולהפיק מהם תובנות.

הלוח מאפשר לנו בין היתר לדעת מה רמת הביקוש לכל נכס שיש באזור שבו אנו מעוניינים לבצע את העסקה. באמצעות הלוח ניתן לראות כמה עלו נכסים דומים להשכרה או מכירה, מי בדיוק המתחרים שלנו ומה התנאים שבהם כדאי לאפשר את העסקה. חוץ מזה, הלוח הוא כלי יעיל למעקב אחרי מגמות של מחירים ועלויות.

נתוני הנדל”ן הממשלתיים

לשם השוואה, נתוני הנדל”ן הממשלתיים מספקים תמונת מצב רחבה יותר. גם לנתונים האלה יש תפקיד קריטי, כמו למשל פרספקטיבה על מחירי נדל”ן ברמה הארצית או אפשרות לראות כיצד מהלכים ממשלתיים ורפורמות השפיעו על מחירי השוק באזורים שונים בארץ, אבל המאפיינים שלהם שונים בהשוואה ללוחות הנדל”ן הפרטיים.

במילים אחרות, אתרי לוח נדל”ן בישראל יכולים להיות מופעלים על ידי חברה פרטית (כמו יד 2 או הומלס) או על ידי הממשלה (כמו האתר של משרד הבינוי והשיכון או אתר משרד האוצר). התפקיד של כל אתר מעט שונה, אך היערכות שלהם יחד היא תנאי להפקת כל היתרונות של לוח נדל”ן מבחינת משקיעים, יזמים ורוכשי דירה ראשונה.

שוק הנדל”ן

השאלה המתבקשת היא למה בכלל לעקוב אחרי נתונים ולא למהר לקנות את הנכס הראשון שמוצאים. בהקשר הזה, צריך להבין שהעלות הישירה של הדירה היא רק חלק מסל ההוצאות. בפועל, כל אחד ואחת מאיתנו צריכים למשל לבחור היטב את הנכס כי הוא משפיע על החזר המשכנתא החודשי. חוץ מזה, יש שלל הוצאות שלא מגולמות במחיר החוזי בין הקונה והמוכר – החל מהובלה ועד ביטוח דירה או דמי תיווך ושכר טרחת עורך דין.

מצד אחד, שוק הנדל”ן קורץ לכולנו כי הוא מציע תשואה גבוהה ויציבה על סוגים שונים של נכסים ודירות. מצד שני, הוא מתאפיין ברמה גבוהה יחסית של דינאמיות והפכפכות. אז כדי לבצע את העסקה הנכונה ברגע המתאים, כדאי לנו לאסוף נתונים. למזלנו, נתונים אלו זמינים עבורנו כיום בלחיצת כפתור ובשלל פלטפורמות שונות על גבי האינטרנט.

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר.

Open chat
ברוך הבא לנדלן אקספרס, האם אתה מתווך במקרה ?